(Fotografía de Lestonnac Ibáñez. Premer na imaxe para agrandar o tamaño)
Unha vez rematado e completado, xa está en fase de posprodución o proxecto de crowdfounding ou microfinanciamento colaborativo do novo disco de Nacho Mora (A Coruña, 1975), Entre as zocas e os lóstregos, que incluíu como cartas de presentación o meu poema «Foi nas Illas Lobeiras…» e a interpretación inspirada no poema «Noivado IV» de Álvaro Cunqueiro, aos que se xuntaron textos doutros poetas galegos, clásicos e contemporáneos, como Eduardo Pondal, Ramón Cabanillas, Celso Emilio Ferreiro, Uxío Novoneyra, Ana Romaní, Baldo Ramos ou Estíbaliz Espinosa.
E xa principiaron os concertos, na bitácora de Letra en Obras pódese ler unha anotación que remite para outra da páxina musical desconcierto.com, onde se pode ler unha crónica do primeiro concerto asinada por Rosanna Moreda e con fotografías de Lestonnac Ibáñez. A seguir reproduzo o texto, salientando en negra as referencias ao texto da miña autoría. No remate engado novamente as videocreacións xa presentadas.
Donde: Sala Mardi Gras de A Coruña
Cuando: 11 de abril del 2014
Como: Buena entrada
Fotos: Lestonnac Ibáñez
Noche de poesía en clave musical o como acertadamente titula nuestra redactora, “Nacho Mora y Pablo Seijas: Poetizando el indie”
by Rosanna Moreda
Para aquellas ánimas obcecadas con la poesía, que nos empeñamos en colorear nuestro minuto a minuto con ella aunque a veces parezca una tarea descabellada; saber que existen otras/os que comparten esta pasión; es una grandeza. Lo comentamos escasos meses atrás con Narf, músico que también forma parte de estos cantores que rinden tributo a la dama Numen, pero no en su forma fácil y ligera, sino desde parajes más insólitos, menos investigados. Se trata de un grupo de músicos (no nos arriesguemos todavía a denominar “corriente”) que parecen trasladar gustos muy personales así como pasiones literarias específicas a sus composiciones, y no al revés. A esto se podrá objetar: “Bunbury lo lleva haciendo desde hace años…” y es cierto. Pero en este caso, parece primar la composición musical y la puesta en escena de ese mito tan deglutido del cantante-héroe, dejando de lado el espíritu literario. Es como si en el ego inevitable del que sostiene el micro, se diluyera la esencia de la tinta, que es en principio el origen de la inspiración, y esto no ocurre ni de lejos con los artistas a los que aquí nos referimos.
En el caso de Nacho Mora y su banda, quienes ofrecieron un muy cálido concierto el sábado pasado en la sala Mardi Gras, presentando “Entre Zocas e Lóstregos” (Autoeditado, 2014), en el que pusieron música a una selección exquisita de poemas gallegos; percibimos un esfuerzo y una sensibilidad dignos de destacar por ofrecer una lectura de textos que en ocasiones, no son de fácil divulgación al no tratarse siempre de poetas de renombre. Desde Álvaro Cunqueiro a Ana Romaní, el mérito de este coruñés recae en encontrar la dupla perfecta entre el canto y la letra, y en recopilar piezas de gran intensidad lírica. Que esto se realice desde la mirada musical, podría considerarse como una propuesta hipertextual, otro registro y desglose de la acción poética, y esto es fundamental en tiempos donde las artes se entremezclan con un resultado que no es solo lúdico y enriquecedor, sino fundamentalmente educativo.
En pocas palabras, necesitamos más cantantes que trabajen en proyectos similares, para hacer que la poesía vuelva a apasionar como lo hizo épocas atrás, netamente pre-visuales. Entre las canciones más emotivas del concierto ofrecido, no puede dejar de citarse “Illas Lobeiras”, por lo cautivadora. Hermoso poema de Miro Villar, que nos arrastra hasta la médula de Costa da Morte, a lo más revuelto del burbujeo iluminado y sin aviso, conjuros mediante que se instalarán de pleno en nuestro archivador de melodías escondidas:
E fumos temerosos dun medo que rabuña
interrompendo os beixos coa dúbida do incerto
de coñecer se a lenda puidese ter de certo
que os lobos descenderan como a xente supuña.
Acompañado de tres músicos más, todos gallegos con excepción del extrovertido bajista (catalán), demostraron un manejo de lo acústico muy notorio, así como una coordinación entre ellos muy fluida, que es lo que ocurre cuando se transmite sin intrusiones la obstinación que brota desde adentro. Pero lo más significativo del concierto, además de este lado literario tan fundamental, fue la variedad de estilos propuestos, que pese a oscilar entre un rock-pop-folk, a grandes rasgos, conformaron ritmos diferentes según la canción, en el ejercicio de consolidar el tándem sonido/ poema, respetando de este modo el alma del verso. Y para versos, la singular adaptación de un poema que casi lo abarca todo, al menos todo lo importante, que nos desafía con su extrema vitalidad y no es otro que “O”, así, sin más, de Estíbaliz Espinosa y sus delicadísimas patáforas envueltas en un pop muy blanco, tan sorprendente como el poema mismo:
Comería a túa alma
coma quen come un ovo
dóce
novo
perfecto microcosmos no seu óvalo de nácar.
Luego apareció un retro más puro, memorables años 50 que siempre brotan cuando de cuerdas múltiples y bien nutridas se trata. Oscilando en ocasiones entre escalas de vigor en formato de rock puntualmente pesado o en melodías de cantautor extremadamente suaves, habladas más que cantadas. Muy emotiva también la adaptación de “Árbore da cegueira” y otras composiciones de corte más folclórico. Concluyendo; highly recommended tanto esta propuesta como la del telonero Pablo Seijas, con sus melodías tiernas y también acústicas que tan pronto nos llevan a Latinoamérica como nos levantan el ánimo con ecos de banjos lejanos y Laura Veirs saludándonos desde la otra orilla del desierto. La alusión que el joven cantante hizo al terreno oculto que tenemos en el inconsciente con su tema “Mi desván” del disco “Para brillar” (Autoeditado, 2013), viene muy a cuento con esta pequeña loa a las palabras sin música o con ella, pero siempre presentes.
crebas twitter
-
Artigos recentes
- Altri NON
- Mensaxe de Audrey Azoulay, Directora Xeral da UNESCO,co do Día Mundial da Poesía, 21 de marzo de 2025 (Versión galega)
- Adeus a Bernardino Graña, profeta do mar
- Presentación de “Cantos de dor e liberdade. Voces galegas por Palestina” o sábado 18 de febreiro, ás 11:30 no Museo do Pobo Galego
- Moita saúde, moita poesía e moita felicidade no 2025
Categorías
- Antoloxías
- Arte
- Autografías
- Banda deseñada
- Biografía
- Cinema
- Congresos
- Contos
- Documental
- Efemérides
- Encontros
- Ensaio
- Entrevistas
- Epistolarios
- Estudos literarios
- Exposicións
- Fotografía
- Gravacións
- Historia
- Humor
- Infantil
- Lendas e mitos
- Lingua
- Literatura medieval
- Manifestos
- Manuscritos
- Memoria Literaria
- Música
- Narrativa
- Obituarios
- Poesía
- Política
- Premios
- Presentacións
- Radio
- Recensións
- Roteiros
- Sen categorizar
- Teatro
- Televisión
- Tradicións
- Versións ou traducións
- Xornadas
- Xornalismo
Comentarios recentes
- Moita saúde, moita poesía e moita felicidade no 2024 | crebas.gal en Que a Terra che sexa leve, Pólvera
- “De rosa antiga” | Tirar do fío en Recensión a De rosa antiga. 50 anos de Poesía (1972–2022), de Helena Villar Janeiro, en Grial 237
- Recensión da antoloxía Ara do mar. Poesía a Fisterra, compilada por Alexandre Nerium, en Grial 232 | crebas.gal en Artigo en QPC (XCIII): A potencia simbólica do topónimo Fisterra
- Florencio Delgado en 12 ligazóns e 2 vídeos | A profa en Unha lectura de Galicia infinda, de Florencio Delgado Gurriarán
- «A Pontragha», un poema para o libro Chegadas, Saídas. O antigo camiño de ferro Santiago de Compostela – A Coruña, de Manuel Pazos Gómez | crebas.gal en «A Pontragha», un poema inédito na GaZeta (Revista de Agrupacións Poéticas de Base)
Histórico
- Marzo 2025 (2)
- Xaneiro 2025 (2)
- Decembro 2024 (1)
- Novembro 2024 (1)
- Outubro 2024 (1)
- Setembro 2024 (1)
- Agosto 2024 (1)
- Xullo 2024 (3)
- Xuño 2024 (1)
- Maio 2024 (3)
- Marzo 2024 (1)
- Febreiro 2024 (1)
- Xaneiro 2024 (1)
- Decembro 2023 (2)
- Novembro 2023 (1)
- Outubro 2023 (3)
- Setembro 2023 (1)
- Agosto 2023 (3)
- Xullo 2023 (3)
- Xuño 2023 (1)
- Maio 2023 (1)
- Abril 2023 (1)
- Marzo 2023 (3)
- Xaneiro 2023 (2)
- Decembro 2022 (2)
- Novembro 2022 (1)
- Outubro 2022 (3)
- Setembro 2022 (2)
- Agosto 2022 (1)
- Xullo 2022 (4)
- Xuño 2022 (2)
- Maio 2022 (10)
- Abril 2022 (2)
- Marzo 2022 (1)
- Febreiro 2022 (4)
- Xaneiro 2022 (6)
- Decembro 2021 (2)
- Outubro 2021 (1)
- Setembro 2021 (3)
- Agosto 2021 (1)
- Xullo 2021 (4)
- Maio 2021 (2)
- Abril 2021 (1)
- Marzo 2021 (1)
- Febreiro 2021 (3)
- Xaneiro 2021 (6)
- Decembro 2020 (9)
- Novembro 2020 (8)
- Outubro 2020 (2)
- Setembro 2020 (3)
- Agosto 2020 (2)
- Xullo 2020 (3)
- Xuño 2020 (1)
- Maio 2020 (6)
- Abril 2020 (6)
- Marzo 2020 (5)
- Febreiro 2020 (1)
- Xaneiro 2020 (5)
- Decembro 2019 (3)
- Novembro 2019 (2)
- Outubro 2019 (6)
- Setembro 2019 (5)
- Agosto 2019 (3)
- Xullo 2019 (4)
- Xuño 2019 (2)
- Maio 2019 (6)
- Abril 2019 (5)
- Marzo 2019 (4)
- Febreiro 2019 (2)
- Xaneiro 2019 (6)
- Decembro 2018 (3)
- Novembro 2018 (3)
- Outubro 2018 (6)
- Setembro 2018 (6)
- Agosto 2018 (6)
- Xullo 2018 (8)
- Xuño 2018 (10)
- Maio 2018 (9)
- Abril 2018 (2)
- Marzo 2018 (11)
- Febreiro 2018 (5)
- Xaneiro 2018 (8)
- Decembro 2017 (4)
- Novembro 2017 (2)
- Outubro 2017 (7)
- Setembro 2017 (7)
- Agosto 2017 (13)
- Xullo 2017 (7)
- Xuño 2017 (6)
- Maio 2017 (6)
- Abril 2017 (6)
- Marzo 2017 (8)
- Febreiro 2017 (11)
- Xaneiro 2017 (5)
- Decembro 2016 (8)
- Novembro 2016 (7)
- Outubro 2016 (10)
- Setembro 2016 (12)
- Agosto 2016 (13)
- Xullo 2016 (7)
- Xuño 2016 (12)
- Maio 2016 (18)
- Abril 2016 (18)
- Marzo 2016 (9)
- Febreiro 2016 (15)
- Xaneiro 2016 (16)
- Decembro 2015 (11)
- Novembro 2015 (21)
- Outubro 2015 (7)
- Setembro 2015 (7)
- Agosto 2015 (2)
- Xullo 2015 (13)
- Xuño 2015 (5)
- Maio 2015 (13)
- Abril 2015 (17)
- Marzo 2015 (17)
- Febreiro 2015 (17)
- Xaneiro 2015 (8)
- Decembro 2014 (16)
- Novembro 2014 (4)
- Agosto 2014 (4)
- Xullo 2014 (3)
- Xuño 2014 (2)
- Maio 2014 (4)
- Abril 2014 (8)
- Marzo 2014 (8)
- Febreiro 2014 (20)
- Xaneiro 2014 (9)
- Decembro 2013 (18)
- Novembro 2013 (7)
- Outubro 2013 (15)
- Setembro 2013 (29)
- Agosto 2013 (13)
- Xullo 2013 (20)
- Xuño 2013 (9)
- Maio 2013 (19)
- Abril 2013 (25)
- Marzo 2013 (20)
- Febreiro 2013 (23)
- Xaneiro 2013 (22)
- Decembro 2012 (20)
- Novembro 2012 (12)
- Outubro 2012 (12)
- Setembro 2012 (16)
- Agosto 2012 (25)
- Xullo 2012 (26)
- Xuño 2012 (19)
- Maio 2012 (41)
- Abril 2012 (35)
- Marzo 2012 (38)
- Febreiro 2012 (34)
- Xaneiro 2012 (40)
- Decembro 2011 (39)
- Novembro 2011 (47)
- Outubro 2011 (43)
- Setembro 2011 (43)
- Agosto 2011 (34)
- Xullo 2011 (31)
- Xuño 2011 (3)
Meta