Estela Suárez Recouso: «Acordeime de miña avoa cando dicía que hai que deixar as cousas levedar, porque saben moito mellor. E levaba razón»

EstelaSuárezRecouso(F-XoánSoler)
(Fotografía de ©Xoán A. Soler. Premer na imaxe para agrandar o tamaño)
O lanzamento da primeira obra narrativa de Estela Suárez Recouso, Non quero xogar ás agachadas coa lúa (Edicións Fervenza, 2015), da que falamos aquí, continúa con esta entrevista que lle realizan á autora na edición local de La Voz de Galicia – Santiago e que tamén reproduzo deseguida, aínda que para a miña anotación escollín como título outra das cousas que di e que tamén dixo nas presentacións en Sigüeiro e en Cuntis, porque creo que é moito máis fermosa a súa lembranza.
Estela Suárez: «Escribín o conto con 15 anos e tomei a broma o anuncio da publicación»
La escritora apuesta por la convivencia del papel y los soportes audiovisuales
EMMA ARAÚJO. SANTIAGO / LA VOZ, 07 de enero de 2016
Estela Suárez Recouso tiene 27 años y ya acumula varios premios como escritora en el formato clásico del cuento y también en su faceta como productora de animación con la empresa Seica Animación. Pero si uno de sus proyectos llama la atención es su primer libro publicado, Non quero xogar ás agachadas coa lúa, un cuento que escribió cuando tenía tan solo 15 años y que casi había olvidado. Tanto que cuando Xoana, su compañera de Seica Animación, recibió el correo electrónico de que querían ponerse en contacto con su compañera ninguna de las dos daba crédito. «Tiven que atopar o conto nun ordenador vello», explica con gesto incrédulo.
Esta anécdota no es nada si se compara con la historia de este trabajo. Escribió el cuento cuando estudiaba ESO en el instituto de Oroso porque se lo encargó una profesora, que quería regalárselo a su hija. Cuando lo leyó, la docente le planteó la idea de presentarlo a varios concursos y se puso en contacto con Miro Villar, un antiguo profesor de Estela. Como Villar ya conocía la maña de Estela con las letras, le sugirió la idea de publicar el trabajo. También habló con un ilustrador amigo suyo, Héitor Picallo, para completar la obra. A este le gustó la historia, pero antes de decidirse a participar en el proyecto le leyó el cuento a su sobrino. Y así despejó cualquier duda.
El trabajo estuvo listo para imprenta cuando Estela Suárez tenía 19 años, pero quedó aparcado. «Dixéronme que era moi nova e que ninguén me coñecía», recuerda. «E eu contaba como anécdota que tiña un conto ilustrado que quixeron publicar cando tiña 19 anos, por iso, cando se puxeron en contacto comigo despois de tanto tempo tomeime a broma a publicación», añade.
En un primer momento dudó de que aquel trabajo le convenciese, pero tras revisarlo le vino a la memoria lo que su abuela le decía cuando hacía el pan. Mientras ella preparaba la masa y calentaba el horno, a Estela le encantaba probarlo antes de que estuviese listo. «Acordeime dela cando dicía que hai que deixar as cousas levedar, porque saben moito mellor. E levaba razón», dice.
Tras darle el visto bueno, y aunque tiene muchos más cuentos en cartera, el pasado 18 de diciembre presentó su libro, publicado por Edicións Fervenza con la colaboración del Concello de Oroso, en el centro sociocultural de Sigüeiro y acompañada por Miro Villar y Héitor Picallo.
Con su primer cuento en las librerías, Estela Suárez sigue muy vinculada al mundo de la creación y la literatura, pero desde un ámbito diferente. Con su pequeña empresa Seica Animación se dedica con su compañera Xoana a crear productos audiovisuales . Estela se encarga de los guiones y Xoana, licenciada en Belas Artes, de la parte artística. «A animación e a escritura son dúas cousas que me interesan moito. Estudei Filoloxía Galega porque me gustaba escribir, pero cos anos vas facendo outras cousas, como maquetación e deseño dixital», señala sobre sus actuales ocupaciones.
Con este bagaje profesional es una de las defensoras de la convivencia del papel y el soporte digital, sobre todo cuando se trata de formar a los niños, un mundo que conoce gracias a su trabajo educativo con Seica Animación. Por eso combina la redacción de cuentos con su trabajo de guionista. Y aunque le gustaría dedicarse a este campo, su meta actual son las oposiciones para secundaria. «Se as saco, seguirei escribindo», dice.
Formación. Estela Suárez estudió en el IES de Sigüeiro y Filoloxía Galega en la USC.
Trayectoria. Ganó su primer concurso literario en 1999. Con SeicaAnimación logró el premio al mejor corto de la Asociación Pedagóxica Galega, otro convocado por Adega y un tercer premio de Xuventude Crea.

Esta entrada foi publicada en Entrevistas, Infantil, Narrativa. Garda a ligazón permanente.